Sunday 24 April 2011

KERNA CINTAKU



Salahkah aku kerna telah jatuh cinta?
Salahkah aku kerna mencintai?
Salahkah aku kerna terlalu mencintai dia?
Bukan aku yang meminta
Tetapi dia yang hadir bersama ikhlas senyumannya
menyapa hatiku dengan cintanya
Dia mengetuk hatiku dengan cintanya
Dan dia jugalah yang menutup mataku dengan cintanya

Bersalahkah aku ini
Setelah beberapa ketika aku buta
Setelah jujur dan setia yang kau pinta aku tunaikan
Setelah angan dan impian kau ajarkan
Wujud si dia
Meminta belasku
Jikaku tahu pondok bertuan
Tidak aku menumpang teduh
Apalah dayaku ini
Setelah kini aku semakin buta
Tiada arah tiada daya tiada jalan lagi
Aku hilang dalam ramai
Aku buta dalam celik
Aku kehausan dalam air

Pada siapa harus ku sandarkan kesedihan ini?
Aku kau jadikan sebagai hiasan
Cuma pelengkap gayamu
Setelah kau merencana segalanya
Kini kau diam
Membiarkan aku
Tanpa sebarang penjelasan
Kau patung
Kau bertopeng
Egomu setinggi Kinabalu
Diriku kau pandang di kaki gunungmu
Cuma sekilas
Dahulu kita
Kini aku
Engkau

No comments:

Post a Comment